Kendi Yorumlarımla Girişimci Olmak 2


Bu yazıda benimde yazmayı çok sevdiğim Kendi Yorumlarımla Girişimci Olmak serimizin ikinci bölümündeyiz. Türkiye'nin genç , zeki ve en önemlisi girişimci insanlara ihtiyacı var bende bu yazıları onun için yazıyorum.

Bu yazımızı okunması daha kolay olması için soru&cevap şeklide yapmayı düşündüm. Kendimce kafanıza takılabilecek soruları düşündüm ve kendimce cevap verdim. İYİ OKUMALAR :)









Aklımdaki projeler için nasıl bütçe bulabilirim ?


Bu yolda herkesin düşündüğü şey aklında olan fikri hayata geçirebilmesi için nasıl bütçe bulabileceğinizdir.  Bu sorun benimde karşıma bir engel olarak çıktı tabi ama UNUTMA !!!

"Küçük Engellere Takılanlar Büyük Şeyler Başaramazlar "

Para sorunu senin hayallerine ulaşman için bir engel değil. Biz insanlar parayı gözümüzde büyütüyoruz. Para hayallerimizi gerçekleştirmemiz için sadece bir araçtır. Elbette aklında olan projenin maliyeti var bunun için para şart ama bazı insanlar bu sorunu gözünde olduğundan çok büyütüyor. Parasızlıktan ilk engelde hayallerinden vazgeçiyor.

Girişimci arkadaşlarım için para bulmak konusunda vereceğim güzel tavsiyeler var bu tavsiyeler özellikle öğrenci arkadaşların işine yarayacak. Bende girişimcilik serüvenine öğrenci halimle başladın bu yüzden para konusunda çok zorluk yaşadım. Burada para ihtiyacınızı karşılayabileceğiniz 2 yöntem var.

1. yol olarak tanıdıklarınıza projenizden bahsedin bu babanız , akrabalarınız vb. kişiler olabilir. Bu durumlarda tanıdıklarınız size yardımcı olmak isteyeceklerdir ama sizde benim gibi bu yolda kimseden maddi destek almadan başlamak istiyorsanız benim yaptığım freelance çalışma modelini deneyebilirsiniz.

Freelance çalışma modelini daha önceden duymadıysanız buna "serbest çalışma" diyebiliriz. Freelance çalışma ile web tasarım , editörlük , tasarım gibi bir çok yontem ile para kazanabilirsiniz ve hayallerinize bir adım daha yaklaşabilirsiniz. Benim freelance çalışmayı tavsiye etme nedenim çok basit. Freelance çalışarak istediğim kadar ve istadiğim zaman çalışabiliyorum. Normal bir işte çalışmak zorunda olursam projelerim ile ilgilenme şansım olmayabilir ama freelance çalışmada patron sizsiniz.

Evet size söylediğim iki yöntem ile para sorununu çözebilirsiniz. Tekrar hatırlatmak gerekirse para sizin için küçük bir engel.





Yorumlar